Statestik över cykelturen

Så hur gick det då?

Jag har nu gjort lite statistik över hur långt jag cyklade och hur lång tid det tog.

cyklat fakta 1

 

Som ni ser blev det nästan 62 mil på lite över 45 timmar. Jag cyklade under 9 dagar av 10 dagar. Så jag cyklade i genomsnitt 6,88 mil per dag och under ca 5 timmar om dagen.

Den längsta sträckan var strax över 10 mil och det tog 7 tim och 54 minuter, detta var dagen som jag var ordentligt vilse i urskogen så jag var verkligen ute och cyklade!! så denna dag tog på krafterna. Dagen efter ville jag bara till Hälleforsnäs för att vila och äta så då tog jag en sträcka på lite över 9 mil.

Nästa gång cyklar jag utan kärra med mindre packning som sitter på cykeln. Att cykla med kärra förtar glädjen av farten och kontrollen av färden. Kärran saktar ned en och det blir lite ryckigt.

Jag planerar att ta en cykeltur i sörmland, en kortare variant innan sommaren är över. Hoppas på att jag då cyklar kortare sträckor för att njuta mer av naturen och semestern och campinglivet.

Leave a Reply

