Förbereda cykla från Stenungsund till Nyköping

dd hammock cykelsemester

Du börjar det verkligen närma sig en cykelsemester. Det mesta är inhandlat och provat. Här har jag cyklat till Gälkhyttedammen  och satt upp min DD Hammock för att testa den och för att packa ihop den fint och prydligt. Denna dag cyklade jag 3,5 mil. Inför denna cykel semester har jag cyklat till det mesta. Det längsta jag cyklat en dag var 6,5 mil.

Jag och min kusin Åsa kommer att hålla nära och kära och nyfikna uppdaterad om våran resa. Vi kommer att förhoppningsvis uppdatera sidan dagligen. Det kan hända att våra mobiler är urladdade och då blir det naturligtvis inget inlägg den dagen. Man jag har ju som sagt mitt backup batteri som förhoppningsvis kommer rädda mig.

På resan kommer jag testa mina survivalist/camping kunskaper i praktiken, har min SAS survivalistbok med mig som kvälls lektyr. Kommer att fiska, laga tortilla på sten som blivit varm i elden, tälja lite olika verktyg till matlagningen osv.

Tortillas recept jag fått av en vän i Stjärnsund, hennes var jätte goda så hoppas att mina blir lika goda.

Tortillas

Tortilla

Tack Ronja för receptet

Här nedan har jag ÖBs matlåda som jag ska använda och äta ur.

ÖBs matlåda

Leave a comment